تور تايلند| تور لحظه آخري تايلند تور تايلند| تور لحظه آخري تايلند .

تور تايلند| تور لحظه آخري تايلند

پاتايا و جاذبه هايش

timthumb.php

پاتايا و جاذبه هايش

پاتايا ( Pattaya ) يكي از شهرهاي ساحلي كشور تايلند است كه در ساحل شرقي خليج تايلند واقع شده است.در ۱۶۵ كيلومتري جنوب شرقي بانكوك قرار دارد و با اتوبوس در حدود ۲ ساعت و نيم فاصله دارد.داراي آب و هواي مرطوب و خشك است كه به ۳ فصل تقسيم مي شود:فصل گرم و خشك از نوامبر تا فوريه با رطوبت ۵۰% و درجه حرارت ۲۰-۳۰ درجه سانتيگراد و رگبارهاي كوتاه. بهترين زمان براي سفر و لذت بردن از آب و هوا.فصل گرم و مرطوب از مارس تا مي با رطوبت ۷۵% و درجه حرارت ۳۰-۴۰ درجه سانتيگراد و بارندگي هاي گهگاه.فصل گرم و باراني از ژوئن تا اكتبر با رطوبت ۹۰% و درجه حرارت ۲۵-۳۵ درجه سانتيگراد و بارندگي هاي شديد و طولاني.پاتايا يكي از مقاصد اصلي گردشگران تايلند است وسالانه بيش از پنج ميليون توريست را جذب مي كند.تفريحاتي همچون شنا، جت اسكي، موج سواري،اسكي روي آب، قايق سواري و غواصي در سواحل پاتايا امكانپذير است.در زير به برخي از جاذبه هاي گردشگري و مكان هاي ديدني و توريستي پاتايا اشاره مي كنيم:

آلكازار شو
شو ديدني الكازار در پاتايا از ان دسته جاذبه هاي پاتاياست كه ديدن پاتايا بدون ديدن ان كامل نيست.اين شو زيبا كه توسط اجرا كننده هاي بسيار زيبا و حرفه اي با دكور هاي سنگين نورپردازي بي نقص و سيستم هاي صوتي به روز در پاتايا روزي سه بار اجرا ميشود شما اا چنان مبهوت رقص هاي سنتي مليت هاي مختلف خواهد كرد كه گذر زمان را حس نميكنيد.اين اجرا را با moulin rouge پاريس همرده ميدانند.كاباره آلكازار بيش ار ۲۰ سال استكه فضايي سرشار از شادي و هيجان را به تماشاگران خود هديه مي دهد و همين امر باعث شده تا روزانه تماشاگران بسياري را به سمت خود جذب كند.بعد از هر اجرا و بسته شدن پرده به سرعت دكورها عوض ميشد و لباس اجرا كننده ها عوض ميشد و طراحي لباس ها واقعا جاي تحسين داشت انتخاب رنگ و مدل از هر فرهنگ و كشوري .آنها به زبان هاي هندي، كره اي، تايلندي، فارسي، انگليسي، روسي و.. اجرا داشتند.گردشگران پيش از تماشاي شوي آلكازار پاتايا را ترك نخواهند كرد. اين شو از برترن جاذبه هاي گردشگري پاتايا و از مهم ترين جاذبه هاي تايلند است.

ميني سيام

ميني سيام ( Mini Siam ) نزديك مركز پاتايا قرار دارد و در آن ماكت هاي كوچكي از آثار تاريخي مشهور جهان و تايلند قرار دارد.
سومين مجموعه مينياتوري بعد از نمونه هاي مشابه آن در هلند و تايوان است كه بيش از ۱۰۰ مدل مينياتوري از آثار تاريخي و باستاني جهان را در مقياس ۱:۲۵ در خود جاي داده است. آثاري همچون معبدهاي معروف تايلند مانند معبد بوداي زمردين، برج ايفل، مجسمه آزادي، برج كج پيزا و تخت جمشيد جزو اين مجموعه هستند.سيام نام قديم كشور هزار معبد يعني تايلنداست و در مسير ورودي شهر پاتايا قرار دارد. تخميني كه از آمار بازديد توريستها و مردم تايلند از اين پارك زيبا زده شده است درحدود ۱۰ ميليون نفر در سال است.باغ وحش ببرها، موزه ريپلي، موزه هنري بطري هاي شيشه اي، معبد چاي مونگخون، باغ استوايي نانگ نوچ، دنياي زير آب، خانه مقدس حقيقت، دهكده فيل ها و… از ديدني هاي ديگر پاتاياي تايلند هستند.
باغ استوايي نانگ نوچ

باغ نانگ نوچ ( Nongnooch Tropical Garden ) در ۱۸ كيلومتري جنوب پاتايا قراردارد. اين باغ زيبا مملو از انواع گل هاي اركيده، نخل هاي زيبا، گياهان تزيين شده و گل هاي گوناگون از اقصا نقاط جهان است. همچنين گروهي از خانه هاي سنتي تايلندي در اين باغ وجود دارند.هر روزه نمايش هاي فرهنگي و شوي فيل ها در اين مكان اجرا مي شود.
دنياي زير آب

مكاني كه به دنياي زير آب ( Underwater World ) در پاتايا شهرت يافته است بزرگترين و مدرن ترين آكواريم آسيا مي باشد كه در جنوب پاتايا قرار دارد. اين آكواريم كه به شكل تونل استوانه اي شيشه اي است ۱۰۰ متر طول دارد و بيش از ۴۰۰۰ موجود آبزي در ۲۰۰ گونه متفاوت را در خود جاي داده است.
معبد مدرن وانسانگ وارارام

معبد وانسانگ وارارام ( Wat Yansangwararam ) مهمترين معبد پاتايا مي باشد كه ساختماني مدرن دارد. معماري اين معبد الهام گرفته از معماري ژاپن، چين، هند، سوئيس و … است و مركزي براي مديتيشن نيز مي باشد. در كنار اين معبد يك موزه چيني ( Chinese Museum ) با نام Wihan Sian قراردارد كه شامل آثار هنري با ارزش و آنتيك كشور چين است.اين معبد در ۱۲ كيلومتري جنوب پاتايا قرار دارد و تنها ۳ كيلومتر با باغ استوايي نانگ نوچ فاصله دارد و همچنين نزديك به كوه بودا است.بازديد كنندگان معبد بايد شانه هايشان پوشيده باشد و دامن يا شلوار بلند بر تن داشته باشند.
جزيره مرجان پاتايا

يكي از مهم ترين جاذبه هاي پاتايا،سفري يك روزه به جزيره مرجان است.كه با شهر ساحلي پاتايا حدود ۷ كيلومتر فاصله دارد وداراي سواحل شني سفيد است و هرروز صبح لنج هايي به طرف آن حركت كرده و بعداز ظهر بازمي گردند.طي اين مسير با لنج،۴۵ دقيقه و باقايق موتوري،۱۵ دقيقه است.محيط اين جزيره بسيار آرام،سواحل آن بسيار زيباو آب هاي آن داراي مرجان هاي بي نظير است.گردشگران در اين جزيره مي توانند باقايق هاي كف شيشه اي،به تماشاي اين مرجان ها بروند.در انجا امكان شنا،غواصي،حمام آفتاب،ورزش هاي آبي مثل اسكي روي آب وموج سواري براي همه وجود دارد و رستوران آن نيز با غذاهاي لذيذ دريايي ازگردشگران پذيرايي مي كند.
خانه مقدس حقيقت

خانه مقدس حقيقت ( Sanctuary of Truth ) بناي چوبي عظيم و با ابهت معبد مانندي است كه در شمال پاتايا در كنار دريا واقع است و بلندترين نقطه آن ۱۰۵ مترارتفاع دارد. اين بنا طوري ساخته شده است كه در برابر باد و نور آفتاب ساحل دريا مقاوم باشد.اين بنا بر اساس قوه ابتكار و خلاقيت تايلند قديم ساخته شده و با مجسمه هاي كنده كاري شده چوبي تزئين شده است. هدف از به كارگيري اين مجسمه ها، استفاده از هنر و فرهنگي بوده است كه منعكس كننده ديدگاه قديم، دانش كهن و حكمت و فلسفه شرقي است. اين موارد سبب مي شود كه بازديدكنندگان زندگي كهن، مسئوليت انسان، افكار اوليه، چرخش زندگي، ارتباط زندگي با جهان و هدف مشترك از زندگي به سوي يك مدينه فاضله را درك نمايند.سرگرمي هاي ديگري نيز همچون شوي دلفين ها در اين مكان اجرا مي شود.
پارك پاتايا و پارك آبي آن

پارك پاتايا كه در شمال ساحل جومتين پاتايا قرار دارد شامل شهر بازي، يك پارك آبي بزرگ ( Water Park ) و يك برج ساحلي با رستوران گردان است كه مي توان از آن منظره اي زيبا از پاتايا را مشاهده نمود.

آكواريم پاتايا
Underwater World Pattaya

آكواريوم پاتايا هيجان انگيزترين اكواريم است كه جهان زير آب را ترسيم كرده است. در اين آكواريوم زيبا شما مي توانيد انواع ماهي ها كوسه ها و ساير حيوانات اقيانوسي را از نزديك مشاهده كنيد. در اين آكواريوم زيبا شما مي توانيد در تونل مخصوص قدم بزنيد و از نزديك اين حيوانات زيباي اقيانووسي و دريائي را مشاهده كنيد و از ديدن آنها لذت ببريد. بيش از ۲۵۰۰ عدد ماهي در ۲۰۰ نوع و گونه مختلف را تماشا كنيد،حيواناتي مانند كوسه ها مارماهي ها سفره ماهي ها لاك پشت ها خرچنگ ها ستاره هاي دريائي و غيره.در اين آكواريوم زيبا شما مي توانيد در تونل مخصوص قدم بزنيد و از نزديك اين حيوانات زيباي اقيانووسي و دريائي را مشاهده كنيد و از ديدن آنها لذت ببريد. ضمن اينكه بچه ها مي توانند با غذا دادن به اين حيوانات تجربه مضاعفي از اين گردش علمي تفريحي نيز داشته باشند.در بخش ديگري از اين آكواريوم و در استخر مخصوص شما مي توانيد از نزديك بعضي از اين حيوانات دريائي را لمس كرده و با آنها آشنا شويد كه اين مي تواند تجربه اي بسيار ارزشمند براي خانواده ها و بچه ها باشد، ضمن اينكه بچه ها مي توانند با غذا دادن به اين حيوانات تجربه مضاعفي از اين گردش علمي تفريحي نيز داشته باشند. اين آكواريم جزو پرطرفدارترين ديدني هاي پاتايا است.اين مجموعه تفريحي همه روزه از ساعت ۹ صبح الي ۱۸ بر روي عموم باز مي باشد.

آدرس : Along Sukhumvit Highway, 200 metres south of Tesco Lotus in South Pattaya
چيانگ ماي و جاذبه هايش
چيانگ ماي يكي از شهرها و جاذبه هاي گردشگري اصلي تايلند است. اين شهر با پيشينه تاريخي غني به عنوان مركز فرهنگي، گردشگري و اقتصادي منطقه شناخته مي شود. به همين دليل ميان گردشگران دنيا ارزش فراواني دارد. چيانگ ماي در فاصله ۷۰۰ كيلومتري بانكوك و در محدوده رودخانه پينگ واقع شده است. از نظر آب و هوايي معتدل و باراني است. از آنجا كه اين شهر در منطقه كوهستاني واقع شده است بيشتر اوقات هواي خنكي دارد. بهترين زمان براي سفر به اين شهر بين ماه هاي دسامبر تا مارس است. بايد بدانيد در تابستان هواي اين شهر بسيار گرم است..
براي رسيدن به چيانگ ماي مي توان از انواع وسايل نقليه همچون هواپيما، كشتي، اتوبوس، قطار و تاكسي استفاده كرد. اين شهر را مي توان تركيب كاملي از رستوران هاي خوب، هتل هاي شيك، استراحت گاه هاي ارزان قيمت، پارك، معبد و … دانست.در اين شهر مي توان علاوه بر تفريح از غذاهاي محلي تايلند نيز لذت برد. سالانه گردشگران فراواني ( حدود دوميلون و پانصد هزار نفر در سال ) از نقاط مختلف دنيا به اين شهر سفر مي كنند. در قلب چيانگ ماي شهر قديمي قرار دارد و جذابيت تاريخي به آن مي بخشد. در اين شهر گردشگران مي توانند با دوچرخه، موتورهاي سه چرخه به نام توك توك يا پاي پياده به گردش و بازديد از جاهاي مختلف بپردازند.شايد جالب باشد بدانيد كه چيانگ ماي را پادشاهي به نام نگراي در سال ۱۲۹۶ ميلادي ساخته است.

معبد سوآن داك(WAT SUAN DOK)
يكي از زيباترين معابد شهر چيانگ ماي است. اين معبد بسيار قديمي است و معماري خاص خود را دارد. دسترسي به آن نيز آسان است. سوآن داك در خيابان سوتب و در نزديكي ديوارهاي باستاني شهر چيانگ ماي واقع شده است. سوآن دوك مملو از مجسمه ها و نقاشي هاي زيبا است و محيطي آرام بخش دارد. دعا و عبادت كاهنان بودايي اين معبد نيز براي گردشگراني كه از نقاط مختلف دنيا به چيانگ ماي سفر كرده اند، جذاب است. اين معبد ويژگي هايي دارد كه در جاهاي مختلف نمي توان آن ها را ديد. اصلي ترين ويژگي آن، سالن نمازگزاري كاهنان بودايي است. از ويژگي هاي ديگر آن مي توان به مناره هاي مختلف اشاره كرد. در اين مناره ها آثار مقدس بوداها قرار دارند. مناره اصلي به رنگ طلا و بقيه آن ها سفيد رنگ هستند. علاوه بر مناره ها، مي توان از نقش هاي ديواري برجسته اين معبد نيز به عنوان جاذبه توريستي ياد كرد. از معبد سوآن داك، مي توان جاهاي ديگر شهر چيانگ ماي تايلند را ديد. جالب است بدانيد كه گردشگران مي توانند اطلاعات كامل از اين مذهب و اين معبد را به صورت مستقيم از خود راهبان و كاهنان كسب كنند.

معبد پهارا سينگ(WAT PHRA SINGH)
معبد پهارا سينگ نيز يكي از معابد پر بازديد شهر چيانگ ماي است. اين معبد در بخش قديمي شهر چيانگ ماي و در نزديكي ديوارهاي باستاني قرار دارد. معماري ساختمان اين معبد مشابه ساختمان هاي مناطق شمال تايلند است. علاوه بر مجسمه ها، معماري و سبك ساختمان معبد پهارا سينگ، كاهنان بودايي آن و نحوه عبادت كردنشان به صورت آواز نيز از ديگر دلايل جذب گردشگر هستند. در اين معبد، شمايا بزرگي از بودا وجود دارد كه طبق افسانه هاي محلي، قدرت بسياري دارد. به طوري كه گفته مي شود طي عبور كالسكه پادشاه از مقابل آن، كالسكه مي شكند. به همين دليل اين مجسمه رابسيار قدرتمند مي دانند و احترام فراواني براي آن قائل هستند. اين مجسمه روي تنه شيري قرار دارد. سينگ به زبان هندي به معناي شير است. به استناد تاريخ، سر اين مجسمه نسخه اصلي نيست. سر اصلي آن در سال ۱۹۰۰ ميلادي دزديده شده است و نمونه مشابه آن ساخته شده است. دنبال كنندگان مذهب گاياي بودا، اين معبد را بسيار دوست دارند. نقاشي هاي ديواري زيبا كه نمايشگر تاريخ و سنت بودايي ها هستند، به بيننده القا مي كنند كه مردم چيانگ ماي، به ويژه مردم بودايي علاقه و وابستگي شديدي به سنت و آئين مذهبي خود دارند. معبد پهارا سينگ كتابخانه بزرگ و قديمي نيز دارد. همچنين گردشگران مي توانند از كلاس هاي آموزشي مديتيشن اين معبد نيز استفاده كنند.

معبد په پونگ(WAT PAH PONG)
معبد په پونگ در شهر چيانگ ماي نشان دهنده معماري چند فرهنگ مختلف همچون چين، برمه و تايلند است. اين معبد در واقع صومعه بودائي است كه با معماري زيبايش خيلي ها را به سمت خود جذب مي كند. جذاب ترين جاذبه معماري آن را نيز مي توان ورودي هاي با شكوه آن دانست. گردشگران با عبور از اين دروازه هاي بزرگ، وارد سالني مي شوند كه كاهنان در آنجا به عبادت و نمازگزاري مشغول هستند. معبد په پونگ با جواهرات مختلفي تزئين شده است. روي ديوارهاي آن آثار هنري بسيار زيبايي وجود دارد كه چشم ها را خيره مي كنند. كنده كاري ها و نقاشي و مجسمه هاي موجود در اين بنا در كنار شاهكار اصلي آن، يعني درب ورودي اش، همه باعث جذب گردشگران فراواني به سمت اين معبد شده اند. زمين معبد مربعي شكل و سقف آن منحني است. پنجره هاي قوسي شكل و گرد و كنده كاري هاي بسيار زيبا نيز از ديگر جاذبه هاي اين معبد هستند. زيبايي دكور و هنري كه در ساخت اين معبد و ساخت مجسمه هاي بوداي آن به كار رفته است را تقريبا هيچ كس نمي تواند انكار كند.

 


برچسب: باغ هاي پاتايا، تصاويري از پاتايا، جزيره هاي پاتايا، معابد پاتايا، پارك هاي پاتايا، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ساعت: ۰۵:۰۴:۵۳ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :